Linkbuilding is het verkrijgen van relevante/kwalitatieve links op betrouwbare sites, die naar uw site linken. Dit is voor uw vindbaarheid in Google van essentieel belang. Daar waar Google vroeger vooral keek naar het aantal links (kwantiteit), zijn nu juist inhoudelijk relevante links erg belangrijk (kwaliteit). Kwalitatieve linkbuilding is hierbij een belangrijk begrip.
Effectieve linkbuilding zorgt ervoor dat uw website hoog scoort op zoektermen. Zoekwoorden die uw klanten intikken bij zoekmachines, en dus voor uw bedrijf of organisatie van belang zijn.
Google hecht momenteel zeer veel waarde aan linkdiversiteit. Een divers linkprofiel van uw website zal leiden tot een hoge(re) score in Google.
Een divers linkbuilding linkprofiel verkrijgen we door:
linkbuilding door het handmatig aanvragen van kwalitatieve links op Nederlandse (start)pagina’s
linkbuilding door het handmatig aanvragen van kwalitatieve links op buitenlandse (start)pagina’s
linkbuilding door het doorplaatsen van video- en powerpoint presentatiemateriaal op social media sites
het doorplaatsen van video- en powerpoint presentatiemateriaal op social bookmarking sites
linkbuilding door het plaatsen van nieuwsberichten over uw bedrijf op andere websites (het doorplaatsen van RSS feeds)
linkbuilding door het aanvragen van het website adres van uw bedrijf in verschillende directories (directory submission)
linkbuilding middels het doorplaatsen van artikelen over uw bedrijf op branche gerelateerde nieuwssites (article directory submission)
linkbuilding middels het doorplaatsen van persberichten over uw bedrijf op branche gerelateerde nieuwssites